Tuesday, May 7, 2013

PRU 13 TERIMA KASIH KEPADA PENDUDUK POKOK SENA WALAU TEWAS DATO' SHAHLAN TETAP ISTIQOMAH DALAM PERJUANGAN

Keputusan rasmi - Datuk Mahfuz Omar berjaya mempertahankan kerusi Parlimen Pokok Sena dengan 34,657 undi mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Shahlan Ismail yang memperoleh 30,485 undi.

Kepada rakan dan sahabat yang menunggu UPDATE blog ini... Penulis mengambil masa sedikit sebelum menulis kerana SEDIH dan TERKEJUT dengan keputusan PRU13 yang tidak menyebelahi Calon BN Parlimen Pokok Sena Dato' Shahlan Ismail.

Walaupun pada mulanya jumlah UNDIAN di pusat penjumlahan undi menunjukkan Dato' Shahlan Ismail mendahului pada awalnya, namun apabila pengiraan undi dari peti undi yang tiba dari Kawasan DUN DERGA telah mengubah segala-galanya. 



Namun penulis tetap KAGUM, HORMAT dan MENGHARGAI Dato' Shahlan Ismail yang walaupun tewas namun beliau tetap meminta agar DISAMPAIKAN UCAPAN TERIMA KASIH beliau KEPADA SELURUH PENGUNDI dan PENDUDUK Parlimen Pokok Sena yang menyokong dan MENGUNDI Beliau.

Tewas tidak bermakna tamatnya perjuangan dan Dato' Shahlan Ismail menyatakan beliau akan sentiasa ISTIQOMAH dan membantu Pokok Sena dengan kapasiti yang terdaya nanti terutamanya dalam membantu masyarakat MELAYU dan INDIA yang terbukti menterjemahkan sokongan mereka kepada BN di kawasan Pokok Sena.

Untuk KAUM CINA apakan daya kerana Kaum Cina menolak JASA, BUDI dan INISIATIF yang diberikan Kerajaan Barisan Nasional kerana rasa seronok dan sudah berpegang kepada perjuangan DAP yang mahu segalanya menjadi HAK MUTLAK mereka... 

Kaum Cina sudah tidak mahu bertolak ansur lagi dan mahukan apa yang kaum melayu miliki menjadi milik mereka seperti kedudukan ISLAM, Hak keistimewaan orang melayu dan Bahasa...  Sebaliknya apa yang kaum cina miliki tetap mereka tidak mahu kongsi dan beri kepada kita contohnya penguasaan ekonomi...

Kita (BN-orang melayu) terperdaya dengan politik kaum cina yang meminta pelbagai perkara kononnya jika dibantu kaum cina akan menyokong BN dan akan sanggup bertolak ansur dalam soal nasional.... Demi memuaskan hati mereka kita pun bantu dan berikan apa yang terdaya kepada Kaum CIna atas semangat bertolak ansur dan perpaduan nasional... Namun inilah balasan mereka...

Apapun Kerajaan KEDAH telah kembali kepangkuan BN penulis yakin dengan IZIN ALLAH SWT akan banyak perubahan dan limpahan kebaikan bakal dinikmati penduduk KEDAH Amnya...

Sekali lagi... Terima Kasih kepada semua dan Semoga Pilihan yang Anda PILIH dan MENANG merupakan PILIHAN PEMIMPIN TERBAIK yang dapat memberikan khidmat berbakti dan menjaga kebajikan anda semua nanti...

Sekian, wassalam.

13 comments:

Anonymous said...

Tahniahlah kerana jadi kuda tunggangan MatSudin.Insaf pun sudah tak berguna.

Anonymous said...

saudara yg komen diatas... tahniah juga kerana mementingkan kedudukan, pangkat dan kuasa berbanding perkara terpenting sekali iaitu AGAMA BANGSA dan NEGARA... sampai bila nak bergaduh demi namakuasa dan pangkat... sampai sanggup korbankan kepentingan AGAMA BANGSA DAN NEGARA... takpayahlah nak mendabik dada sebab kuasa islam dan melayu terhakis kerana kita berpecah... nahhh sekarang cina dah bersatu... melayu bila lagi... nak pentingkan diri sendiri sampai bila.. kau ni BODOH ke APA???

Anonymous said...

manusia yg mcm di atas sekali itulah manusia tk guna dlm kalangan kita. Ayat beliau hanya fikir gaduh dan melagakan Melayu Islam, Kita skrg wajib islah diri, hentikan perbalahan sesama sendiri dan foku s kerja bina bangsa semula.

Anonymous said...

DUN Derga kawasan Cina. Apa boleh buat. Saya turut tumpang sedih Dato Sahlan calon berwibawa dgn cukup sesuai dgn masyarakat Kedah, beliau layak menjadi pendakwah dan wakil kpd rakyat. Apapun takdir Allah SWT pasti ada hikmah.

Anonymous said...

cakap saja agama bangsa dan negara.
bila ada peluang depa sapu dulu.
piraaaaaaaaaaah cakap saja.
yg papa kedana sapa dia.
bila jadi wakil rakyat depa lupa pada rakyat.

Anonymous said...

Walaupun kalah jangan sesekali mengalah.......Perjuangan anda harus di teruskan...Mungkin ada hikmahnya di masa akan datang.Harap sentiasa turun ke padang dan sentiasa beramah mesra bersama penduduk di parlimen Pokok sena....Setia menyokong Dato Shahlan di Parlimen Pokok Sena...Penyokong Setia BN dan Dato'.

Mat Gorela said...

Shahlan sedar atau tidak yang MatSudin buat pakatan sulit dengan Mahfus untuk memenangkan antara mereka berdua.

Barter Trade dalam Pokok Sena.

Anonymous said...

Kebanyakan JKKK di Parlimen Pokok Sena merupakan kroni calon bukit lada.Jkkk inilah yang menyebabkan ramai genarasi muda dan penduduk-penduduk marahkan BN.Untuk memastikan BN terus menang perlu diadakan pemilihan semula JKKK di setiap kampung yang disukai orang ramai.Setiap pemilihan hendaklah dihadiri oleh Dato dan wakil BN lain.Maka pemilihan itu dikira sah dan tidak boleh di tukar oleh Ketua bahagian BN Pokok Sena kepada calon yang disukainya......BN akan terus Menang di masa hadapan.....

Anonymous said...

Kepada pemimpin yang telah menang...Di Pokok Sena...Apabila menghadiri majlis kenduri yang dijemput penduduk....jgan tunjuk diri kita ni high class sgat.....orng melihat setiap perangai pemimpin...Take note.

Anonymous said...

Kesian Shahlan.
Kena main dgn Ahmad Lebai Sudin.
Mula-mula gila nak jadi MB.
Kini dok lobi nak EXCO pula.
Shahlan tolong sokong lahhhhhhhhhh.

Anonymous said...

Saya harap Dato Shahlan jngan merajuk dgn kekalahan ini....pohon agar terus brjuang.Dato'tlah brada d landasan perjuangan yg sbenarnya.Hanya masa akn menentukannya.Dato'Shahlan adalah seorang pemimpin yg berwibawa.Ucapan n syarahannya sngat power.InsyaAllah,5 tahun lgi Dato'akn memenagi prtandingan d Pokok Sena.Wasalam.

Anonymous said...

5 tahun macam-macam boleh berlaku.
Shahlan sudah memalukan dirinya sendiri.Kerana ego dan ranggi pada awalnya.
Memalukan PM sahaja.
Setpol tak berkualiti.

URGENT LOAN OFFER WHATSAPP +918929509036 said...

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036