Tuesday, April 16, 2013

KENALI DATUK SHAHLAN ISMAIL CALON BN PARLIMEN POKOK SENA

LATAR BELAKANG 

Datuk Shahlan Ismail dilahirkan di Kampung Sungai Durian, Pokok Sena, Kedah. Berkahwin dengan Datin Dr. Noralaini Binti Ismail seorang Doktor Pergigian dan dikurniakan  7 cahaya mata iaitu Khairul Aiman (30), Zatil Hanan (28), Shahidatul Qistina (21), Muhammad Syamil Faruqi (19), Alya Dalila (16) and Anis Salsabila (13)

PENDIDIKAN

Beliau Menerima Pendidikan awal di Sekolah Kebagsaan Gajah Mati, Pokok Sena (Sekolah Kebangsaan Wan Abdul Samad), Sekolah Menengah Pokok Sena Kedah, Sekolah Menengah Sains Pengkalan Chepa Kelantan and Sekolah Alam Shah Kuala Lumpur.

Beliau memperolehi Ijazah Sarjana Muda Sastera Dengan Kepujian Dan Diploma Pendidikan daripada Universiti Malaya

KERJAYA

Memulakan kerjaya sebagai Pegawai Pendidikan di Sekolah Menengah Tunku Putra Baling, Kedah. Selepas itu beliau meneruskan khidmat sebagai pegawai di Biro Tatanegara, Jabatan Perdana Menteri

Kemudiannya Beliau Berkhidmat dengan penuh dedikasi bersama YAB Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak seperti butiran berikut:

Pegawai Khas kepada Menteri Pendidikan (1987–1995), 
Pegawai Khas kepada Menteri Pertahanan (1995–2000), 
Pegawai Khas kepada Timbalan Perdana Menteri (2004–2008) 
Setiausaha Politik Kepada YAB Perdana Menteri Malaysia


. SUMBANGAN YANG DIINGATI

 TONTON VIDEO DATO' SHAHLAN ISMAIL

1. Krisis di Mesir

Semasa berlaku pergolakkan di Mesir (Arab Spring ), Shahlan Ismail telah dihantar ke Kaherah untuk menangani keadaan yang dilaksanakan Malaysia di sana. Beliau juga merupakan penyelaras bagi pemindahan pelajar Malaysia di Kaherah. Beliau bertanggungjawab untuk mengatur rancangan penerbangan bagi pelajar Malaysia untuk menyelamatkan mereka dari huru-hara ekonomi Mesir dan pentadbiran kerajaan yang lumpuh.[2].
.

2. 2010 Banjir Besar Di Kedah

Shahlan Ismail adalah salah seorang individu yang terlibat dalam membantu mangsa-mangsa banjir di Jitra, Kedah, Malaysia. Di sana, beliau memulakan pengagihan 10,000 dapur untuk mangsa yang terjejas. Dapur itu ditaja oleh Proton Holding Berhad, Bank Muamalat, Bank Rakyat, kerajaan negeri Perak dan Bakti.[3].
.

3. Projek beras Bagi orang-orang Penan

Pada 16 Disember 2010, tiga paderi Katolik mendapati bahawa jambatan yang menghubungkan orang-orang Penan kepada penduduk utama telah dihanyutkan oleh arus kuat sungai. Jabatan Perdana Menteri yang diketuai oleh Shahlan Ismail telah dihantar ke tempat kejadian. Mereka membawa bersama mereka 2,000 kg dalam 200 beg beras untuk mangsa-mangsa tersebut.[4].

4. Biodata Datuk Shahlan Ismail Dalam Bentuk Poster


 

UNDILAH DATUK SHAHLAN ISMAIL. INSYAALLAH MERUPAKAN CALON TEPAT DAN TERBAIK UNTUK MEWAKILI PENDUDUK PARLIMEN POKOK SENA

HARAPAN BARU POKOK SENA

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

blog ini sudah dipautkan di blog saya.

artikel ini juga turut disiarkan.

nuihs said...

As Salam Datuk Shahlan.
Memang cantik sangat Datuk bertanding lawan YB Mahfuz. Yg pasti kita kuburkan Mahfuz. Cuma Datuk kena berhati hati dgn org kuat Datuk di Bukit Lada. U must do something after election for Bahagian Pokok Sena. Lots of supporters needs leader like u but not that guy. Kami org Taman PKNK walaupun tak pernah bersua tapi small matters for us to support Datuk.