Saturday, April 20, 2013

Lawak Antarabangsa Mahfuz Omar Nak Jadi PM


Kalau ditanya orang, apakah lawak paling mengelikan hati... Sudah pasti ini jawapan aku... "Mahfuz Omar nak jadi PM" wahahahaha.... Teringat semasa kejadian di kolej petang tadi sewaktu aku duk lepak dengan rakan-rakan aku... Dengan secara tak sengaja tersembur air kopi yang aku minum bila membaca berita media massa online yang menyatakan Mahfuz Omar bercita-cita nak jadi PM...

Bukan aku nak merendahkan kebolehan Mahfuz, yelah pendekkan cerita Mahfuz lah orang pertama si penjual cendol di Malaysia ini menang bertanding sebagai Ahli Parlimen PAS....

Dalam nada melawak Mahfuz berkata beliau bersedia menjadi PM.... Dalam hati sememangnya itu lah angan-angan yang Mahfuz idamkan.... Bohonglah kalau dikatakan kenyataan Mahfuz itu hanya sekadar lawak bangang!

Kata orang... ukurlah baju dibadan sebelum pasang niat nak jadi Perdana Menteri Malaysia... Agak-agak nak ke rakyat memilih PM yang kantoi dalam peperiksaan SRP?

Bukan Mahfuz tak tahu sememangnya jawatan PM sudah lama diidamkan oleh Anwar Bin Ibrahim? Persoalannya sekarang ini adakah Mahfuz sudah bersedia untuk tumbangkan Anwar Ibrahim dalam merebut jawatan PM... Atau Mahfuz berniat untuk menyindir Anwar Ibrhami yang tak mungkin menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Apa yang jelas kita lihat, Mahfuz ni jahat orangnya.... Kerana kuasa dia sanggup tikam semua orang termasuklah rakan seperjuangannya Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah.

Taknak panjangkan cerita hanya satu pesanan yang hendak aku sampaikan kepada Mahfuz... Jangan bermimpi disiang hari untuk jadi PM...

KUALA LUMPUR - Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menegaskan pendirian tidak berhasrat untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri DUN.

Kenyataannya itu sebagai menjawab desas-desus kononnya beliau disenaraikan sebagai antara calon untuk jawatan Menteri Besar sekiranya PAS berjaya mempertahankan tampuk pemerintahan di Kedah pada Pilihan Raya Umum ke-13.

"Itu tidak mungkin. Saya tidak berhasrat bertanding DUN kerana saya akan mempertahankan kerusi Parlimen Pokok Sena pada PRU-13 nanti," jelas Mahfuz ketika dihubungi Astro AWANI.

Beliau turut ditanya apakah bersedia sekiranya diarah oleh PAS pusat untuk dicalonkan sebagai MB Kedah.

"Bukan jawatan MB tetapi saya sedia jadi Perdana Menteri," katanya sambil berjenaka.

Pada masa sama, Mahfuz menafikan wujudnya percaturan sedemikian oleh PAS pusat untuk negeri Kedah.

Persada politik di negeri Jelapang Padi itu dilanda khabar angin kemungkinan Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tidak akan mempertahankan jawatan Menteri Besar yang disandangnya.

Senario itu sekaligus mencetuskan persoalan siapa bakal MB Kedah sekiranya PAS berjaya mempertahankan kedudukannya pada PRU-13. 


http://brojinggo.blogspot.com/2013/02/lawak-antarabangsa-mahfuz-omar-nak-jadi.html

No comments: